corner ribbon

המדריך לפני קניית תפילין​

תפילין הם מוצר יקר ומשמעותי שקונים פעם אחת, לכל החיים. התפילין שייכות לקבוצת מוצרים בהם ישנם פערים משמעותיים במחיר כתוצאה מרמות שונות של הידור ושל איכות.

אדם אחראי שבא לקנות מחשב יודע כי עליו לבדוק את המפרט המלא לפני שהוא מבצע את התשלום בכדי לוודא שיקבל תמורה מלאה לכספו. הוא יבדוק את סוג המעבד, הזיכרון הפנימי, כרטיס המסך וכן הלאה. סך כל הפריטים הללו, זה מה שמייצר את התשלום וממש לא המארז או המעטפת החיצונית. מי שלא מבין כלום במחשבים, רצוי שיקנה כמובן רק במקום מוכר ואמין עם אחריות.

כך הדבר גם בתפילין. חשוב לשאול את השאלות הנכונות ולא להתרשם ממבצע בסגנון "קנה תפילין וקבל ציצית בחינם"… או "תפילין לבר מצווה עם תיק לתפילין מתנה".. התפילין הן מוצר מורכב מאוד שדורש בחינה מדוק.

לכל לראש יש את ה"פרשיות" אותן כותב סופר הסת"ם. ישנם רמות שונות של כתיבה. פערים בהידור ובירידה לפרטים, כתב יפה יותר או פחות וכן הלאה. בנוסף ישנם הבדלים משמעותיים בין תפילין מהודרות בכתב ספרדי לבין תפילין מהודרות בכתב האריז"ל. לצורך העניין: אם מציעים לכם תפילין שנראות טוב ומחיר זול במיוחד, כדאי מאוד לבקש צילום של ה"פרשיות" ולהראות למישהו שמבין בזה.

בתי התפילין

גם ב"בתים" המכילים את הפרשיות ישנם פערי איכות, גם בהידור וגם באיכות החומר. בתי תפילין העשויים מעור של בהמה "דקה" יהיו פגיעים יותר ומחירן נמוך יותר בהתאם וזה שיקול שצריך להיות לנגד עיני הרוכש. בנוסף ישנם הבדלים משמעותיים בין בתי התפילין. ישנם בתים מעור בהמה דקה העשויים מפיסת עור אחת וישנם אחרים שעשויים מפיסות שונות המודבקות זו לזו. בתים מעור בהמה גסה עשויים תמיד מעור אחד.  בתפילין של ראש יש צורך שארבעת הבתים יהיו ללא דבק ברובן אלא רק בחלקם התחתון (תפילין אלו נקראות – רוב פרוד). אם יש ריבוי דבק בין בין בתי התפילין, התפילין פסולות. מכיוון שפרטים אלו ניתנים לבדיקה רק בתהליך הייצור לכן כדאי לקנות תפילין רק ממקום מוסמך שכל תהליך הייצור עובר פיקוח ובקרה קפדניים. ישנם גם הידורים והקפדות שונות באופן עשיית ה"בתים" המצריכים עבודה רבה ומאמץ מיוחד מה שמייקר את המחיר בהתאם.

'עשה' ו'אל תעשה' בקניית תפילין​

לעולם לא לקנות תפילין במחיר זול מאוד. הסבירות לקבל זוג תפילין כשר ואיכותי ב1,000 שקל שווה לסיכוי להשיג את הדגם האחרון של iPhone ב-1000 שקל…

– לקנות ממוכר מוכר ואמין שלוקח אחריות על המוצר. לא לקנות מסוחרים מזדמנים שנעלמים אחרי המכירה. אין רגולציה בתחום הסת"ם ובמקרה של פסול במוצר אתם עלולים למצוא עצמכם רצים אחר הרוח.

– רצוי לקבל כמה שיותר פרטים על התפילין. לוודא לכל לראש שהמוכר יודע מה הוא מוכר לך ולשאול מישהו שבקי בתחום, האם בהתאם לפרטים שנמסרו לכם, התפילין שוות את המחיר והאם רצוי לרכוש אותן.

– תמיד השתדלו לשלם יותר ולקבל מוצר עדיף. יש סיבה לכך שתפילין יקרות יותר מהאחרות. בידקו את היתרונות שיש בתפילין היקרות יותר ובמידת האפשרי, כדאי להשקיע. תפילין יקרות ממוכר אמין, מהודרות יותר ויחזיקו מעמד לאורך זמן ואף לכל החיים.

בהצלחה!

מחיר תפילין של ראש
מדריך לקניית תפילין
מחיר תפילין של ראש

תו תקן חב"ד

מעוניינים בפרטים נוספים בנושא תו תקן חב"ד?

פנו אלינו ונשתדל לשוב אליכם תוך 24 שעות.

© כל הזכויות שמורות

אין להעתיק ולשכפל כל תוכן הקיים באתר